this is going to be a loong day!

Lovade ju i mitt mobil-inlägg i natt/morse att jag skulle svara
på den kommentar/er som jag fått.. Båda är från Sara :)
Första frågan var

Fy så jobbigt att behöva åka in och ut på akuten och inte veta vad vad det beror på. Men du fick svar tillslut i alla fall, IBS eller hur? Vad är det som gör att tarmen blir irriterad? Beror det på att du äter fel sorts mat eller? Finns det inte nånting som du kan göra för att lindra dina besvär? Eftersom du har så pass mycket IBS att du knappt kan leva ett hyfsat bra liv. 
Jag hoppas det blir bättre! 
Du kämpar på bra!

.

Det stämmer att det är IBS, det är den diagnosen som dom ställt. jag tror att jag nämt det i bloggen men det är så att jag/vi vet inte vad det är som gör att tarmen är/blir irriterad, jag kan se samband med vissa olika matgrejer, som tex friterat.. Och mycket fet mat.. Men annars så ja det är svårt att veta.. det handlar ju om att tarmen istället för att skjuta allt neråt och ut så nyper min tarm åt på ojämna ställer och skjuter allt åt och fram.
Som det är nu då jag har så här ont så har jag nobligan som jag tar tillsammans med en alvedon.. detta tar jag alltså bara dom gånger som jag har så sjukt ont att jag inte kan röra mig och bara sitter och gråter..
Jag försöker dagligen med att hitta något som ska hjälpa mig lite och jag vet att det finns fler som funderar och spekulerar. om man säger så här.. Jag lever så gott jag kan..
Tack, jag försöker iaf kämpa på så gott jag kan!


Nästa fråga
→ Super fina bilder! Men vad är det där som ser ut som en
pytteliten flodhäst med skägg? Den var ju galet söt i alla fall! :)
.
Det är en liten krabat som jag och svärmor hittade inne på djuraffären i Luleå!! Det ska tydligen vara ett "naken marsvin" typ :) hehe jag tycker att den är sjuk söt, och tydligen så är den himla sälsynt.. Dom försöker föda upp massor med sånna nu, men just nu tro jag dom gick på mellan 500-800 kr att köpa!
.


/tinaa ♦

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag läste i en tidning om en tjej som också hade fått Ibs. Hon hade haft jätteont, varit tvungen att sjukskriva sig osv, tills hon en dag fick tipset om att äta ett kosttillskott av fibertabletterna Stomacol, efter det har hon nästan inte alls haft några besvär och hon har kunnat äta vad hon vill och så. Har ingen aning om det hjälper alla, men det är ju nånting du skulle kunna kolla upp iaf om du inte redan har gjort det :)

2011-11-23 @ 23:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0