Jag tycker att..

.
Jag tycker att något av det värsta som finns med att jag har ont i magen är att folk tar "avstånd" från mig.. Vissa tänker,
"- Nä men tina, hon har så ont i magen, henne ska vi inte störa!"  eller
"- Vi bjuder inte tina för hon har liks så ont i magen och kan inte komma"
-
Sånt gör faktiskt ont.. Jag menar, varför skulle inte jag vilja bli bjuden på en fest? Bara för att det KAN vara så att jag kanske inte kan komma, eller jag kanske kan komma men jag kanske inte dricker.. Eller varför skulle jag inte vilja att folk hörde av sig, bara för att jag har ont i magen så har jag inte blivit stum!
Vissa tänker också att dom kan inte prata med mig om saker för att jag ska inte behöva bära deras "lass" också (DÅ JAG HAR SÅ ONT I MAGEN) .. Att jag har ont i magen är inget psykiskt så jag är egentligen som vilken annan människa som helst, men med ont i magen, jag får knappast mer ont av att lyssna och finnas till för mina vänner eller familj.. Jag får inte heller mer/mindre ont av att folk hälsar på eller att folk ringer.
-
Så det kan verkligen göra ont i hela mig då jag får höra att någon kanske har velat prata med mig om något länge men säger att "- ja men du hade som så ont då jag ville inte pressa på dig mer!"  eller att någon säger t.ex. "- Ja vi hade tänkt höra om du ville följa men vi läste att du hade ont i går och tänkte att du ville nog vila." Jag menar, hur svårt är det att ställa frågan "- vill du komma?", "Vi hade tänkt samlas och äta middag, vill du vara med? Kom om det passar!"  alltså jag menar, jag har inte alltid lika ont, och jag är inte stum, inte en onormal person som inte kan säga nej, ja, kanske, vi får se...
-
Så det jag vill komma fram till är att istället för att man ska gå och tro att man gör det bästa för någon så ska man tänka två gånger, Jag vill bli frågad, jag vill ha ett val.. Typ som ikväll (eller Lördag kväll).. Så har jag varit i Skeå med Cilla och shoppat, ätit middag och sett Saik´s hemma match!!
Hur kul va inte de? Jo SKIT SKOJ!! Och jo visst jag hade ont som satan under tiden, men jag mådde bra! Jag kände mig sämre där en stund och jag fick huvudvärk, SO ? jag hade kul och hon frågade mig om jag ville med trots att hon vet att jag har haft en sämre period! Super gulligt och jag är super glad att jag fick chansen att följa henne, kunde inte haft en bättre kväll!
Tack min vän! ♥
-
Tänkte att nu då jag som sagt det jag ville få fram så ska
jag lägga upp lite bilder från kvällen!

-
Matchen var spännande hela vägen igenom,
men på straffar så vann vi med 3-2 :)
/tinaa ♦

Kommentarer
Postat av: Cilla

<3

2011-11-06 @ 12:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0